Η «Κατάργηση της πρακτικής της παραμονής Εκτός Οργανικών Θέσεων (ΕΟΘ) Αξιωματικών (εξ Υπαξιωματικών) κατόπιν οδηγιών του ΥΕΘΑ Ν. Δένδια στα Γενικά Επιτελεία», εξαγγέλθηκε με μια κατάπτυστη και προσβλητική ανακοίνωση από το ΥΠΕΘΑ. Αν κι αποσύρθηκε προσωρινά ώστε να διορθωθεί μερικώς η ατυχής και προβληματική διατύπωσή της, δεν μπόρεσε να αμβλύνει τις αλγεινές εντυπώσεις που προκάλεσε κι εξακολουθεί να προκαλεί, με την για άλλη μια φορά μεροληπτική και ρατσιστική αντιμετώπιση των αποφοίτων ΑΣΣΥ από το Υπουργείο.
Στη ζοφερή και μπερδεμένη περίοδο που διανύουμε, όπου τα πάντα στο χώρο των ΕΔ κινούνται γύρω από μια άγνωστη κι αδιευκρίνιστη «Ατζέντα 2030», που κατά κύριο λόγο περιστρέφεται γύρω από την κατάργηση των Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών και την εκμηδένιση των δικαιωμάτων των αποφοίτων τους, το Συντονιστικό Συμβούλιο Αποφοίτων ΑΣΣΥ δεν μπορούσε να μην απαντήσει στη νέα αυτή πρόκληση.
Σύμφωνα με την αρχική ανακοίνωση και τις επεξηγήσεις!! που διένειμαν στον φίλιο τύπο και μέσα ενημέρωσης, «πηγές του Υπουργείου», ο θεσμός των Αξκων ΕΟΘ εξ ΑΣΣΥ, επρόκειτο για παράδοξο καθεστώς, που συνέβαλε στον υδροκεφαλισμό, αφορούσε στελέχη τα οποία δεν είχαν προαχθεί κι επιβραβεύονταν με την παραμονή τους στο στράτευμα, υπηρετούσαν σε θέσεις γραφείου και δεν διέθεταν τις δεξιότητες που απαιτεί το σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον κι ήταν ασύμβατα με τη Νέα Δομή δυνάμεων. Αναρωτιέται κανείς τότε πως ανεχτήκατε εσείς, οι προκάτοχοί σας στο υπουργείο κι η Κυβέρνησή σας ένα τέτοιο θεσμό όλα αυτά τα χρόνια κι αν έχετε την ίδια εντύπωση και για τους ΕΟΘ εξ ΑΣΕΙ που διατηρήσατε και διατηρείτε μέχρι και πρόσφατα.
Ο θεσμός των Αξιωματικών ΕΟΘ εξ ΑΣΣΥ δεν συνιστά πρακτική ούτε παράδοξο καθεστώς. Πρόκειται για νόμο, τον ν.4494/17 που εξετάζει, θεσπίζει και ορίζει τις λεπτομέρειες επιλογής και κρίσεων σε αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία ΕΟΘ.
Οι Αξκοί ΕΟΘ εξ Υπξκών δεν έχουν δυσμενείς κρίσεις, όπως ανυπόστατα αναφέρει στην ανακοίνωσή του το ΥΠΕΘΑ, αλλά παραμένουν για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών σύμφωνα με τον νόμο.
Οι ΕΟΘ από ΑΣΣΥ είναι εξειδικευμένο προσωπικό με τεράστια εμπειρία στο αντικείμενο τους ο καθένας. Κανείς από τους Αξκούς ΕΟΘ δεν υπηρετεί εκτός οργανικής θέσης.
Δεν υφίσταται καμία αδικία από τους Αξκούς ΕΟΘ εξ ΑΣΣΥ εις βάρος των συναδέλφων που αποστρατεύθηκαν με τις έκτακτες κρίσεις, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ, διότι είναι δύο διαφορετικές κατηγορίες, που δεν έχουν καμία σταδιοδρομική σχέση μεταξύ τους.
Τα στελέχη ΕΟΘ εξ ΑΣΣΥ είχαν προαχθεί στους βαθμούς που προβλέπονταν για την προέλευσή τους βάση του νόμου 2439/96 και είχαν κριθεί ως «ευδοκίμως τερματίσαντες» από την Υπηρεσία.
Τα στελέχη ΕΟΘ δεν απαλλάσσονται από καμία κράτηση στη μισθοδοσία τους. Αντιθέτως εισφέρουν τις προβλεπόμενες κρατήσεις ως ε.ε. Αξκοί, καθώς και για τα Μετοχικά Ταμεία.
Οι Αξκοί που επιθυμούν να παραμείνουν ως ΕΟΘ, καλούνται κάθε έτος να υποβάλλουν εγγράφως την επιθυμία τους. Η παραμονή τους δε ή όχι κρίνεται από την ολομέλεια των Ανωτάτων Στρατιωτικών Συμβουλίων των τριών Κλάδων των ΕΔ με αρμοδιότητα να διενεργήσουν κρίσεις, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία (εξέταση ατομικών φακέλων, εκθέσεων αξιολόγησης κ.α.). Ενέργεια που δεν έγινε!
Αποτελεί προσβολή και για τα Γενικά Επιτελεία και τους Αρχηγούς τους η ανακοίνωση, με την οποία ουσιαστικά το Υπουργείο τους ακύρωσε.
Με την κατάργηση του θεσμού των Αξκών Εκτός Οργανικών Θέσεων (ΕΟΘ) δημιουργούνται σοβαρές αδικίες εις βάρος των Αξκών εξ Υπξκών που έχουν καταταγεί μετά τις 30 Σεπτεμβρίου 1990 και υπάγονται στον βαθμολογικό νόμο 2439/96, ενώ ασφαλιστικά εντάσσονται στον νόμο 3865/10, όπως έχει διαμορφωθεί με τις τροποποιήσεις που επήλθαν.
Οι Αξκοί αυτοί αποστρατεύονται αυτεπαγγέλτως στα 35 έτη υπηρεσίας, χωρίς τη δυνατότητα να παραμείνουν επιπλέον έτη, γεγονός που επιφέρει σοβαρές οικονομικές και υπηρεσιακές επιπτώσεις.
Οι προηγούμενες τάξεις ΑΣΣΥ καταταγέντες πριν το 1990 που είχαν το ευεργετικό μέτρο των ΕΟΘ και με αίτηση τους παρέμειναν στην υπηρεσία έως και πέντε (5) επιπλέον έτη, έλαβαν τη μάχιμη πενταετία χωρίς να χρειάζεται να καταβάλουν οι ίδιοι ασφαλιστικές εισφορές.
Αντίθετα, όσοι έχουν καταταγεί μετά τις 30/09/1990 και εντάσσονται βαθμολογικά στον νόμο 2439/96 και ασφαλιστικά στο νόμο 3865/10, καλούνται να καταβάλουν εισφορές για να εξασφαλίσουν το πλήρες ποσοστό αναπλήρωσης της σύνταξής τους.
Με τη δομή του νέου μισθολογίου, το μισθολογικό κλιμάκιο Β1 απονέμεται στα 36 έτη υπηρεσίας στους απόφοιτους ΑΣΣΥ. Ωστόσο, όσοι υπάγονται στον ν.2439/96 και αποστρατεύονται στα 35 έτη αυτεπαγγέλτως δεν θα το λάβουν ποτέ, καθώς το μισθολόγιο έχει σχεδιαστεί για 40 έτη υπηρεσίας, αγνοώντας τις ιδιαιτερότητες των Αξκών εξ Υπξκών.
Στην παρούσα περίοδο στον ΣΞ η αναμονή λήψης του εφάπαξ βοηθήματος φτάνει έως και 15 μήνες. Η παραμονή των στελεχών ΑΣΣΥ ως ΕΟΘ άμβλυνε τις επιπτώσεις αυτής της καθυστέρησης. Απαιτείται εφόσον καταργείται ο θεσμός των ΕΟΘ η σμίκρυνση του χρόνου καταβολής του εφάπαξ εντός του 3μήνου όπως ίσχυε για τους παλαιότερους.
Εφόσον καταργείται το δικαίωμα αίτησης παραμονής ως ΕΟΘ για τους εξ ΑΣΣΥ Αξκούς, η μάχιμη πενταετία πρέπει να καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό έως τη συμπλήρωση 40 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει για τους ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς, ώστε να μην επιβαρύνονται άδικα όσοι αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα.
Αν η Πολιτεία δεν επιθυμεί να διατηρήσει τον θεσμό των ΕΟΘ, τότε οφείλει να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της πρόωρης αποστρατείας όσων εντάσσονται ασφαλιστικά στον νόμο 3865/2010.
Στο πλαίσιο αυτό να γίνει προσθήκη διάταξης αντίστοιχης με εκείνη του Ν. 4997/2022, άρθρο 24, παράγραφος 1, η οποία προβλέπει την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών των επικεφαλής ανωτάτων δικαστηρίων από τον κρατικό προϋπολογισμό για να συμπληρώσουν τα απαραίτητα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
Αυτό θα διασφαλίσει ότι οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ που αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα στα 35 έτη δεν θα υφίστανται οικονομική επιβάρυνση για την αναγνώριση της μάχιμης πενταετίας, όπως ακριβώς ισχύει για άλλες κατηγορίες δημοσίων λειτουργών.
Κύριε Υπουργέ
Είναι κατανοητός ο οίστρος και το μένος των συμβούλων σας που απεργάζονται σχέδια κατά των στελεχών από ΑΣΣΥ, αλλά δεν τιμούν κανέναν οι διαρροές περί 157 εκατ. ευρώ για τη μισθοδοσία των ΕΟΘ την τελευταία πενταετία στην ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ. Μια απλή διαίρεση του ποσού των 157 εκατ., με τον αριθμό των στελεχών ΕΟΘ (581) φτάνει για να αποκαλύψει το μέγεθος της παραπλάνησης και της παραπληροφόρησης προς εσάς και τους πολίτες, καθώς παρουσιάζει ότι κάθε στέλεχος ΕΟΘ λαμβάνει 54.000€ το χρόνο! Δλδ. 4.500 ευρώ το μήνα!!!
Ίσως πρέπει να ψάξετε αλλού, που πάνε τα εκατομμύρια που σας λείπουν.
Από τα παραπάνω καταδεικνύεται η ανεύθυνη, αλαζονική και αυταρχική τακτική του ΥΠΕΘΑ, αλλά και το μέγεθος της αδικίας, της προσβολής και της συκοφάντησης που υπέστησαν οι ΕΟΘ Αξκοί εξ Υπξκών. Αναρωτιόμαστε, γιατί τέτοιο μένος εναντίον των ΑΣΣΥ;!!!
Λυπούμαστε που υπονομεύετε και δεν σέβεστε το προσωπικό, το οποίο είναι το μοναδικό υπεύθυνο για την διαθεσιμότητα και την αποτελεσματικότητα των οπλικών μέσων.
Η Πολιτεία οφείλει να διορθώσει άμεσα αυτή την αδικία, σύμφωνα με τις προτάσεις του Συντονιστικού Συμβουλίου των Συλλόγων Αποφοίτων ΑΣΣΥ.
Καλείστε έστω και τώρα να ξανασκεφτείτε τι ακριβώς έχετε πράξει, πριν είναι αργά για τις ΕΔ της χώρας μας!
Για τα ΔΣ των Συλλόγων Αποφοίτων ΑΣΣΥ
Ευάγγελος Στέφος - Υπλγός (ΠΖ) ε.α. Πρόεδρος ΣΑΣΜΥ
Γεώργιος Κυλινδρής - Ανχης (ΑΤΘ) Γεν. Γραμματέας ΣΑΣΜΥ
Παύλος Σοφικίτης - Υπχος (Ε) ΠΝ ε.α. Πρόεδρος ΣΑΣΜΥΝ
Χρήστος Κόϊος - Σμρος (Ε) ΠΝ ε.α. Γεν. Γραμματέας ΣΑΣΜΥΝ
Βασίλειος Τσιλιγιάννης - Σμχος (ΤΤΗ) ε.α. Πρόεδρος Σ.Α.Σ & Συντονιστικού
Πασχάλης Αραμπατζής - Σγος (ΤΜΑ) ε.α. Γεν. Γραμματέας Σ.Α.Σ
Ιωάννης Δαλέζιος - Σμχος (Ρ) ε.α. Πρόεδρος ΣΑΙΡ
Ξενοφών Γκουγκουλής - Ανθσγός (Ρ) ε.α. Γεν. Γραμματέας ΣΑΙΡ
Γεώργιος Ρούσσος - Ταξχος (Ο) ε.α. Πρόεδρος ΣΑΣΥΔΑ
Χρήστος Χουτόπουλος - Ασμχός ε.α. Γεν. Γραμματέας ΣΑΣΥΔΑ & Συντονιστικού