Τον μεγαλύτερο αριθμό φωτογραφικών ραντάρ ταχύτητας τον διαθέτει ένας από τους πλέον γνωστούς οδικούς άξονες όχι μόνο της Αττικής αλλά και της Ελλάδας.
Αποτελεί τον ασφαλέστερο αυτοκινητόδρομο της Ελλάδας, αλλά και σε όλη την Ευρώπη. Έχει κατασκευαστεί βάσει αυστηρών κανονισμών ασφαλείας, ενώ και η λειτουργία του διέπεται από εξίσου αυστηρούς κανόνες.
Ο λόγος για την Αττική Οδό, η οποία αποτελεί τον δρόμο με τα περισσότερα εγκατεστημένα ραντάρ ταχύτητας στην ελληνική επικράτεια.
Οι κάμερες ταχύτητας στα σχεδόν 70 χιλιόμετρα της Αττική Οδού ξεπερνούν σε αριθμό τις 15 και παρά το γεγονός ότι θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί –λίγο πονηρά- ότι δεν είναι όλες λειτουργικές, δεν θα ρίσκαρε να υπερβεί το όριο ταχύτητας και να «φλερτάρει» με ένα ιδιαίτερο τσουχτερό πρόστιμο ή ακόμα και με την αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας.
Το γεγονός ότι η πλειοψηφία των οδηγών γνωρίζοντας το εκτεταμένο δίκτυο επιτήρησης ταχυτήτων είναι τυπικό με τα όρια ταχύτητας συνιστά κερδισμένο -σε μεγάλο βαθμό- το στοίχημα της Αττικής Οδού για ασφάλεια κι έτσι συνεπώς είναι και από τους βασικούς λόγους για τους οποίους ο αριθμός των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων έχει διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα.
Κοινός τόπος παραδοχής είναι ότι η υπερβολική ταχύτητα μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα, συνεπώς περιορίζοντας τον αριθμό των σχετικών παραβάσεων αυτομάτως μειώνονται και οι πιθανότητες πρόκλησης ενός ατυχήματος.
Πού βρίσκονται οι κάμερες της Αττικής Οδού
Οι θέσεις στις οποίες βρίσκονται τοποθετημένες οι κάμερες ταχύτητας της Αττικής Οδού είναι γνωστές καθώς βάσει Νόμου, ο οδηγός οφείλει να ενημερώνεται ότι στο συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου η ταχύτητα κίνησης ελέγχεται με τεχνικά μέσα.
Το βασικό είναι ο οδηγός να γνωρίζει και να προσαρμόζει τα όρια ταχύτητας για την ασφάλεια του
Το ζητούμενο, λοιπόν, δεν είναι στην προκειμένη περίπτωση πώς να αποφύγει ένας οδηγός την βεβαίωση της παράβασης, αλλά να γνωρίζει και να προσαρμοστεί, ώστε να είναι συμβατός με το γράμμα του Νόμου και να συμβάλλει εμπράκτως στην προσπάθεια μείωσης του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων.
Αναλυτικά τα σημεία επιτήρησης ορίου ταχύτητας:
Κατεύθυνση προς Μαρκόπουλο
Σημείο: Κόμβος Π.Α.Θ.Ε. – Περιοχή Ελευσίνας -Όριο ταχύτητας 100 χλμ./ώρα
Σημείο: 16o χλμ. -Περιοχή Ασπρόπυργου – Όριο ταχύτητας 100 χλμ./ώρα
Σημείο: 20ο χλμ. -Περιοχή Νέων Λιοσίων -Όριο ταχύτητας 100 χλμ./ώρα
Σημείο: 40ο χλμ. -Περιοχή Κάντζας – Όριο ταχύτητας 110 χλμ./ώρα
Κατεύθυνση προς Ελευσίνα
Σημείο: 40ο χλμ. – Περιοχή Κάντζας – Όριο ταχύτητας 110 χλμ./ώρα
Σημείο: 30ο χλμ. – Περιοχή Αμαρουσίου -Όριο ταχύτητας 100 χλμ./ώρα
Σημείο: 17ο χλμ. – Περιοχή Άνω Λιοσίων -Όριο ταχύτητας 100 χλμ./ώρα
Σημείο 10ο χλμ. – Περιοχή Ασπροπύργου -Όριο ταχύτητας 120 χλμ./ώρα
Περιφερειακή Υμηττού προς Ραφήνα
Σημείο: 3ο χλμ. -Περιοχή Χολαργού -Όριο ταχύτητας 80 χλμ./ώρα
Σημείο: 7ο χλμ. -Περιοχή Γλυκών Νερών – Όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα
Περιφερειακή Υμηττού προς Καισαριανή
Σημείο: 7ο χλμ. -Περιοχή Γλυκών Νερών -Όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα
Σημείο: 4ο χλμ. -Περιοχή Χολαργού- Όριο ταχύτητας 80 χλμ./ώρα
Σημείο: 1ο χλμ. -Περιοχή Παπάγου -Όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα
Δυτική Σύνδεση Περιφ. Υμηττού προς Ελευσίνα
Σημείο: 7o χλμ. -Περιοχή Αγίας Παρασκευής -Όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα
Δυτική Σύνδεση Περιφ. Υμηττού προς Καισαριανή
Σημείο: 7o χλμ. -Περιοχή Αγίας Παρασκευής -Όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα
Υπενθυμίζεται ότι σε αυτόν που υπερβαίνει το ανώτατο όριο ταχύτητας έως 20 χλμ/ώρα, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ, πάνω από 20 χλμ./ώρα 100 ευρώ και πάνω από 30 χλμ./ώρα 350 ευρώ ενώ συνοδεύεται από αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.
in.gr