Με αυτά θα κυριαρχήσουμε στο Αιγαίο-Το ελληνο-ινδικό μη επανδρωμένο σκάφος USV Matangi στην παρθενική πλεύση του (Βίντεο)



Το εν λόγω USV συνιστά ένα προϊόν της συνεργασίας μεταξύ Sagar Defence Engineering και Rafnar Hellas


Ο θρυλικός μπουρλιοτιέρης Κανάρης αν μπορούσε να τα έβλεπε σήμερα αυτά τα μη επανδρωμένα σκάφη ή αλλιώς USV θα έλεγε ότι αυτά τα σκάφη θα ήταν τα καλύτερα “πυρπολικά” για το Αιγαίο μας.

Το πολεμικό Ναυτικό της Ινδίας δημοσιοποίησε την παρθενική πλεύση του USV Matangi  στο Swavlamban 2024, το οποίο είναι προϊόν συνεργασίας Ινδικής εταιρείας και της ελληνικής Rafnar.

Το σκάφος αυτό ευρίσκεται στο δυναμικό του Λιμενικού μας  Σώματος και των Ειδικών Δυνάμεων, ενώ χρησιμοποιείται και από Ισραήλ, Σουηδία κά.

Ποια είναι η εταιρεία με έδρα την Ελλάδα

Η εταιρεία είναι ξένη και έχει επενδύσει στην χώρα μας εδώ και τέσσερα χρόνια με θεαματικά αποτελέσματα.
Το σκάφος κινείται για όλων των τύπων τις αποστολές και ημέρα και νύκτα, ενώ διαθέτει πλήθος ειδικών καμερών ημέρας και κυρίως νυκτός που αναβαθμίζουν κατακόρυφα την αποτελεσματικότητα του.

Έχει αυτονομία 50 ώρες χωρίς ανεφοδιασμό και διακοπή οπουδήποτε, ενώ η κατασκευή του υλοποιείται αποκλειστικά σε ελληνικά ναυπηγεία.

Το σκάφος αυτό έχει την δυνατότητα να μεταφέρει πλήθος οπλικών συστημάτων, με προεξάρχων αυτόνομο αυτόματο πυργίσκο με πολυβόλο 12, 7, σύστημα εκτόξευσης μικρών αντιαρματικών πυραύλων, σύστημα βομβίδων, ενώ μεταφέρει μια επίλεκτη ομάδα υποβρυχίων κομάντος οπουδήποτε με δυνατότητα πλεύσης μέχρι 8 μποφόρ.

Τι σημαίνει μη επανδρωμένο σκάφος για την Ελλάδα στο Αιγαίο

Το ΓΕΝ έχει αναθέσει την αξιολόγηση των διαθέσιμων συστημάτων σε μία ομάδα έμπειρων αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού, με εμπειρία στα αυτόνομα συστήματα.

 Ήδη από το 2021, η «Task Force» του ΓΕΝ μέσω της παρουσίας της σε όλες τις μεγάλες εκθέσεις αμυντικού υλικού σε Ευρώπη, Ηνωμένες Πολιτείες και Μέση Ανατολή εξετάζει τις δυνατότητες των νατοϊκών και μη USV αλλά και συστημάτων που κατασκευάζουν ελληνικές εταιρείες.

Τα μη επανδρωμένα σκάφη (USV) αποτελούν μία τρομερά οικονομική λύση για την Ελλάδα, ενώ διαθέτουν μεγάλες δυνατότητες. Ο χειρισμός τους γίνεται από επίγειο σταθμό αποτελούμενο από 2 με 3 άτομα. Τα σκάφη αυτού του τύπου αναλαμβάνουν αποστολές περιπολίας, μειώνοντας το ρίσκο ανθρώπινων απωλειών με τρομερά αποτελέσματα.

Μιλάμε για το μέλλον στο σύγχρονο πόλεμο από μη επανδρωμένα σκάφη, τα οποία διασυνδέονται με εναέρια μη επανδρωμένα επιθετικά αεροσκάφη, Φρεγάτες και άλλα πολεμικά πλοία, επιτηρώντας μεγάλες σε έκταση περιοχές στο Αιγαίο.

Οι νέες συνθήκες όμως που διαμορφώνει η τουρκική πλευρά με την μαζική παραγωγή μη επανδρωμένων επιθετικών σκαφών, οφείλουμε να δώσουμε μια απάντηση με μερική αγορά από τις ΗΠΑ ανάλογου σκάφους, με παράλληλη ενεργοποίηση της εγχώριας πολεμικής μας βιομηχανίας η οποία διψάει για αμυντικά προγράμματα.

Τέτοια σκάφη στα χιλιάδες νησιά, μικρονήσους και βραχονησίδες στο Αιγαίο, εξοπλισμένα με μικρούς πυραύλους, αιωρούμενα πυρομαχικά και μικρά drone επιτήρησης, θα αποτελούσαν μια πραγματικά τρομερή απειλή για το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό, και ειδικά για την Ταξιαρχία Πεζοναυτών στην Φώκαια της Σμύρνης.

Μιλάμε για το μέλλον στο σύγχρονο πόλεμο από μη επανδρωμένα σκάφη, τα οποία διασυνδέονται με εναέρια μη επανδρωμένα επιθετικά αεροσκάφη, Φρεγάτες και άλλα πολεμικά πλοία, επιτηρώντας μεγάλες σε έκταση περιοχές στο Αιγαίο.

Τα φυλάκια μας σε διάφορα νησιά, θα αποκτήσουν έναν πραγματικό αποτελεσματικό φύλακα, ο οποίος θα επιτηρούσε σε αποστάσεις 60 χλμ. ενώ πολλά συμβάντα θα τα προλαβαίνουμε, ειδικά σε καταδιώξεις λαθρεμπόρων που έχουν γεμίσει το ελληνικό Αρχιπέλαγος.



ΠΗΓΗ