Μήπως η Ελλάδα για την ώρα να αρχίζει να κάνει ή να προχωρά και τα εναλλακτικά σχέδιά της;
Η Ελλάδα αγόρασε τρεις γαλλικές FDI και θα πάρει άλλη μία, μετά την απόφαση της Αθήνας για άμεση αναβάθμιση του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Όμως το μέλλον των επόμενων ελληνικών φρεγατών φαίνεται πως θα είναι… ανηφορικό.
Αυτό γιατί οι φρεγάτες κλάσης Constellation του Πολεμικού Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών, οι οποίες πρόκειται να αντικαταστήσουν τις γερασμένες φρεγάτες κλάσης Oliver Hazard Perry που βρίσκονται τώρα σε υπηρεσία στο αμερικανικό ναυτικό, υπολογίζεται «ότι θα καθυστερήσουν τρία χρόνια από το χρονοδιάγραμμα και θα μπορούσαν να κοστίσουν περισσότερο από το αναμενόμενο».
Η Αθήνα επιθυμεί να συμμετέχει στο πρόγραμμα των Constellation, με εμπλοκή και των ελληνικών ναυπηγείων. Είναι όμως η παραπάνω η καλύτερη λύση για την Ελλάδα, την ώρα που η ανάγκη για νέες πλώρες είναι επιτακτική;
Το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης (GAO) προειδοποίησε νωρίτερα αυτό το έτος ότι τα προβλήματα ξεκίνησαν καθώς το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ επέλεξε να προχωρήσει με την κατασκευή του FFG-62, του πρωτοπόρου σκάφους της νέας κατηγορίας φρεγατών, παρόλο που τα σχέδια δεν είχαν οριστικοποιηθεί, σημειώνει το έγκυρο nationalinterest.org.
«Ήταν παρόμοιο με την έναρξη κατασκευής ενός σπιτιού χωρίς τελικά σχέδια! Ως αποτέλεσμα, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ έχει ήδη αναγνωρίσει ότι η ημερομηνία παράδοσης του Απριλίου 2026 για την πρώτη φρεγάτα κλάσης Constellation δεν είναι εφικτή. Στην καλύτερη περίπτωση, το πρώτο πολεμικό πλοίο της κατηγορίας θα μπορούσε να παραδοθεί με 36 μήνες καθυστέρηση», τονίζεται.
Ένα από τα βασικά προβλήματα της Fincantieri/Marinette Marine (F/MM) που κατασκευάζει τα πλοία είναι η έλλειψη εργαζομένων που πλήττει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία.
Μήπως η Ελλάδα για την ώρα να αρχίζει να κάνει ή να προχωρά και τα εναλλακτικά σχέδιά της;