Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία έχει την απόλυτη υπεροχή σε έμψυχο και άψυχο υλικό ακόμη και μερικά χρόνια ακόμη
Απόγνωση επικρατεί στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία, η οποία δεν έχει
επουλώσει ( πως θα μπορούσε άλλωστε) τις πληγές του 2016, και της απόταξης 300
και πλέον έμπειρων πιλότων, οι οποίοι αποτάχθηκαν ως γκιουλενιστές.
Σήμερα εν έτει 2024, η τουρκική Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε ότι θα δεχθεί ως
υποψήφιους πιλότους πτυχιούχους ΠΕ 4ετούς φοιτήσεως, σε μια προσπάθεια
καλυφθούν τα κενά της.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Άμυνας, η τουρκική Πολεμική
Αεροπορία θα δεχθεί ως υποψήφιους πιλότους αποφοίτους σχολών ή κολεγίων 4
ετούς φοιτήσεως.
Σχετικά με το θέμα, δημοσιεύτηκε ο οδηγός αίτησης για «Πρόσληψη Ενεργών
Αξιωματικών ως Πιλότων 2024».
Οι υποψήφιοι που θα υποβάλλουν αίτηση και θα είναι επιτυχόντες, θα
εγκαταλείψουν την εκπαίδευση πιλότων ή δεν θα μπορούν να συνεχίσουν την
πτητική τους εκπαίδευση λόγω προβλημάτων υγείας, θα υπηρετήσουν σε άλλες
τάξεις στη Διοίκηση της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι απαιτούμενες προϋποθέσεις είναι οι εξής: Να είναι Τούρκος υπήκοος,
(II) Να μην έχει καταδικαστική απόφαση και να μην είναι έφεδρος
αξιωματικός/έφεδρος υπαξιωματικός,
(III) Να μην έχει εκδιωχθεί ή αποβληθεί από Στρατιωτικές Σχολές, Γενική
Διοίκηση Χωροφυλακής και σχολές Διοίκησης Λιμενικού Σώματος για οποιονδήποτε
λόγο, μη έχοντας αποβλήθηκε από άλλα σχολεία λόγω απειθαρχίας.
Γυναίκες ή άνδρες που αποφοίτησαν από σχολές ή κολέγια που παρέχουν εκπαίδευση
μηχανικών για τουλάχιστον 4 χρόνια θα γίνονται δεκτοί.
Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία
Η ελλιπής διαθεσιμότητα πιλότων για να πετάξουν στην τουρκική Πολεμική
Αεροπορία, είναι μεγάλος καημός του καθεστώτος Ερντογάν από το 2016.
Η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία (Türk Hava Kuvvetleri), η οποία διαχειρίζεται
τον μεγαλύτερο στόλο F-16 στον κόσμο μετά τις ΗΠΑ και το Ισραήλ, ήταν κάποτε
ένας ισχυρός θεσμός που παρείχε εκπαίδευση πιλότων μάχης τόσο για μέλη του
ΝΑΤΟ όσο και για εγκεκριμένους εταίρους σε συντονισμό με τις ΗΠΑ, τον κύριο
προμηθευτή του αεροσκάφους στην Τουρκία, αναφέραμε με άρθρο μας.
Ωστόσο, λόγω της άνευ προηγουμένου καταστολής του στρατού και των αυθαίρετων
απολύσεων από την ισλαμιστική κυβέρνηση του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν το
2016, η αεροπορία αντιμετωπίζει πλέον σημαντική έλλειψη τόσο σε πιλότους όσο
και σε εκπαιδευτές.
Η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία, δεν φαίνεται ότι θα μπορέσει να συνέλθει από
αυτό το χτύπημα σύντομα, ούτε εν έτει 2024.
Εκατοντάδες μηχανικοί στο έδαφος απομακρύνθηκαν επίσης από την κυβέρνηση
Ερντογάν με ασήμαντες κατηγορίες όπως ότι συνδέονται με το κίνημα Γκιουλέν,
μια ομάδα που ασκεί κριτική στην κυβέρνηση Ερντογάν. Η επιβάρυνση της
αεροπορίας έχει επίσης αυξηθεί την τελευταία δεκαετία.
Σύμφωνα με μια εκτίμηση, η τουρκική Πολεμική Αεροπορία πραγματοποιεί 40%
περισσότερες αποστολές για να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες προκλήσεις στη
Μεσόγειο, το Αιγαίο και τη Μαύρη Θάλασσα και είναι απασχολημένη με περιπολίες
στον εναέριο χώρο κοντά στη Ρωσία, την Ελλάδα, τη Συρία και το Ιράκ.
Πριν από τον Ιούλιο του 2016, η Πολεμική Αεροπορία είχε 1.301 πιλότους σε
ενεργό υπηρεσία, με 668 από αυτούς μάχιμους πιλότους. Η κυβέρνηση Ερντογάν
εκκαθάρισε συνοπτικά 772 πιλότους χωρίς καμία στρατιωτική, διοικητική ή
ποινική έρευνα. Επίσης ανέστειλε την ένταξη στην Πολεμική Αεροπορία σε 113
πιλότους.
Με τον αριθμό των απόστρατων πιλότων να προστίθεται στον απολογισμό, η
πολεμική αεροπορία είχε φθάσει στο σημείο να έχει λιγότερους μάχιμους
πιλότους από ότι μαχητικά αεροσκάφη στον στόλο της.
Έκτοτε, η κυβέρνηση Ερντογάν έχει καταφύγει σε περίεργες τακτικές για να λύσει
τα αναδυόμενα προβλήματα στην αεροπορία, προσπαθώντας να καλύψει την έλλειψη
πιλότων μέσω μιας σειράς ενεργειών με μικρή επιτυχία.