Η Ελλάδα εξετάζει την απόκτηση δύο ελαφρών αεροσκαφών Cessna Caravan σύμφωνα
με το armyrecognition.com
Σύμφωνα με πληροφορίες ένα ακόμη γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος με κωδικούς
Rafale EG 455 και προορισμό την Ελλάδα, βρίσκεται αυτή την εβδομάδα στο
Μπορντό και ετοιμάζεται για την πτήση του στο αεροδρόμιο της Τανάγρας.
Προς τα τέλη Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει η παραλαβή της τελευταίας παρτίδας
Rafale F3R της 332 Μοίρας «Γεράκι» και με ρυθμό παράδοσης ένα αεροσκάφος ανά
μήνα, πρόκειται να ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2025. Τα έξι γαλλικά
μαχητικά είναι αεροσκάφη νέας κατασκευής και παραγγέλθηκαν με συμπληρωματική
σύμβαση τον Μάρτιο του 2022 μαζί με τις τρεις φρεγάτες FDI.
Το σίγουρο με αυτήν την αγορά από την Πολεμική μας Αεροπορία, είναι ότι οι
Τούρκοι έχουν θορυβηθεί πάρα πολύ, και ας μην το δείχνουν, αναζητώντας όπου
βρεθούν και όπου σταθούν τις “ αδυναμίες” των μαχητικών αυτού του τύπου
ειδικά στο Κατάρ.
Όμως, όσο και αν ψάχνουν δεν βρίσκουν κάτι χειροπιαστό από ένα μαχητικό που
δεν το ξέρουν, και σαφώς το φοβούνται.
Κρατώντας την παλαιότερη δήλωση του ΥΠΑΜ, Νίκου Δένδια για σχέδια που
αφορούν 200 μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς, ελπίζουμε σε αγορά άλλων 25
μαχητικών Rafale F4 θα λέγαμε, τα οποία θα δημιουργούσαν μια αεροπορική
δύναμη που θα έτρεμαν στην κυριολεξία οι νεο-οθωμανοί Τούρκοι.
Άρθρο της ιστοσελίδα Army Recognition, αναζητούσε σενάρια για τον επόμενο
«πελάτη» της Dassault, στον οποίο αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της
κατασκευάστριας εταιρείας, θέτοντας στο προσκήνιο την Κολομβία, το Ιράκ, το
Μαρόκο, ακόμα και την Ελλάδα, για την διαμόρφωση των μαχητικών αεροσκαφών
τύπου Rafale F4.
Η Ελλάδα εξετάζει την απόκτηση δύο ελαφρών αεροσκαφών Cessna Caravan
Σύμφωνα με ξένο ΜΜΕ που επικαλείται ελληνική ιστοσελίδα, η Ελληνική Διοίκηση
Ειδικού Πολέμου φέρεται να εξετάζει την απόκτηση δύο ελαφρών αεροσκαφών
Cessna Caravan για να εκπληρώσει διάφορες επιχειρησιακές και εκπαιδευτικές
απαιτήσεις, λόγω της προσαρμοστικότητας του αεροσκάφους, και του σχετικά
χαμηλού κόστους που σχετίζεται με την αγορά και τη λειτουργία τους.
Το Cessna 208 Caravan τροφοδοτείται από έναν κινητήρα στροβιλοκινητήρα Pratt
& Whitney Canada PT6A-114A, ο οποίος παράγει 503 kW (675 ίππους άξονα).
Το αεροσκάφος έχει άνοιγμα φτερών 15,87 μέτρα, μήκος 11,46 μέτρα και ύψος
4,53 μέτρα. Έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 3.629 κιλά και χωρητικότητα
καυσίμου 1.009 κιλά (1.257 λίτρα). Το Caravan επιτυγχάνει ταχύτητα
κρουαζιέρας 344 km/h (186 κόμβοι), η οποία είναι ταχύτερη από τα ελικόπτερα
Chinook που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε υπηρεσία στην Ελλάδα.
Με εμβέλεια 1.980 χιλιομέτρων (1.070 ναυτικά μίλια), το αεροσκάφος μπορεί να
μεταφέρει προσωπικό ή ομάδες κομάντο σε οποιαδήποτε τοποθεσία εντός της
Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένου του αρχιπελάγους, και έχει ανώτατο όριο
εξυπηρέτησης 7.600 μέτρων.
Η προτεινόμενη απόκτηση περιλαμβάνει δύο διαφορετικές εκδόσεις του Cessna
Caravan: μία με τροχούς για συμβατικούς διαδρόμους και μια αμφίβια έκδοση
εξοπλισμένη με πλωτήρες για επιφάνειες νερού.
Αυτή η διπλή ικανότητα θα επέτρεπε στο αεροσκάφος να λειτουργεί σε
οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένων των νησιών και των
νησίδων που δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις αεροδρομίου.
Στόχος της απόκτησης αυτών των δύο Cessna Caravans είναι η συμπλήρωση του
υπάρχοντος στόλου ελικοπτέρων στο πλαίσιο της πρόσφατα συσταθείσας
Αεροπορικής Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων.
Η προσθήκη αυτών των δύο αεροσκαφών αναμένεται επίσης να προσφέρει αυξημένη
ευελιξία για την εκπαίδευση των αλεξιπτωτιστών ελεύθερης πτώσης. Επί του
παρόντος, μια τέτοια εκπαίδευση διεξάγεται χρησιμοποιώντας μεγαλύτερα
μεταφορικά αεροσκάφη όπως τα C-130 και C-27, καθώς και ελικόπτερα Chinook.
Τα Cessna Caravans θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιηθούν για αποστολές
επιτήρησης, αναγνώρισης και πολιτικής προστασίας.