«H πιθανή εξαγωγή 40 Eurofighters Typhoon προς την Τουρκία, σίγουρα θα
επιταχύνει την εκτέλεση της τρίτης ελληνικής παραγγελίας Rafale».
Παραδοσιακά, η ευρωπαϊκή αγορά ήταν πάντα η πιο δύσκολη αγορά για τα αεροσκάφη
της Dassault Aviation.
Έτσι, «το Mirage III είχε αποκτηθεί μόνο από την Ισπανία και την Ελβετία, το
Mirage V μόνο από το Βέλγιο, το Mirage F1 από την Ισπανία, πάλι, και την
Ελλάδα και το Mirage 2000 μόνο από την Αθήνα», σημειώνει το meta-defense.fr.
Μέχρι πρόσφατα, το Rafale «έμοιαζε προορισμένο να ακολουθήσει την ίδια τροχιά,
ιδιαίτερα ενόψει του παλιρροϊκού κύματος των F-35, που επέλεξαν, μέχρι σήμερα,
14 από τις 21 αεροπορικές δυνάμεις με μαχητικά αεροσκάφη στη γηραιά ήπειρο»,
τονίζεται.
Και ενώ μετά τα Mirage F1 και τα Mirage 2000, η Αθήνα και η Ελληνική
Πολεμική Αεροπορία έμοιαζαν να είναι ο μοναδικός εξαγωγικός χρήστης των Rafale
στην Ευρώπη, με 24 μαχητικά να έχουν παραγγελθεί μέχρι σήμερα, ακολούθησαν η
Κροατία και η Σερβία με 12 μαχητικά η κάθε μία.
«Στη συνέχεια, πάλι στην Ελλάδα, η Αθήνα είχε προ πολλού ανακοινώσει την
πρόθεσή του να αποκτήσει μια τρίτη μοίρα Rafale ή αλλιώς 12 επιπλέον μαχητικά.
Η επιβεβαίωση που έκανε ο Όλαφ Σολτζ, πριν λίγες μέρες, σχετικά με την πιθανή
εξαγωγή 40 Eurofighters Typhoon προς την Τουρκία, σίγουρα θα επιταχύνει την
εκτέλεση αυτής της τρίτης ελληνικής παραγγελίας», αναφέρει το γαλλικο
δημοσίευμα.