Από Σάββας Δ. Βλάσσης
Μια σοβαρή εξέλιξη επήλθε αυτές τις ημέρες στο πρόγραμμα συντηρήσεως
αεροσκαφών τακτικών μεταφορών της Πολεμικής Αεροπορίας στην ΕΑΒ, ως προς την
συνεργασία με την AMS Aero, στην οποία είχε ανατεθεί συγκεκριμένο έργο. Καθώς
η ΕΑΒ δεν εκπλήρωσε τις συμβατικές υποχρεώσεις της, τόσο ως προς την διάθεση
ανταλλακτικών όσο και την καταβολή πληρωμών, η AMS Aero αποφάσισε να
αποχωρήσει, αφήνοντας ανολοκλήρωτες τις εργασίες που είχε αναλάβει.
Η σύμβαση διετούς διαρκείας που είχε ανατεθεί, προέβλεπε την απόδοση δύο
αεροσκαφών C-130H από το προσωπικό της AMS Aero αλλά η σύμβαση λήγει στα τέλη
του τρέχοντος μηνός με το πρώτο από τα δύο αεροπλάνα, το “742”, σε αρκετά
προχωρημένο στάδιο. Το δεύτερο αεροπλάνο, “749” δεν κατέστη δυνατό να έχει
ανάλογη πρόοδο και από πλευράς ΕΑΒ, το τελευταίο διάστημα είχε αποδοθεί
σημασία στις εργασίες του “745”, που είχε αναλάβει η ίδια. Πληροφορίες
αναφέρουν ότι το “742” θα μπορούσε να έχει παραδοθεί ήδη, εάν υπήρχαν
διαθέσιμοι επισκευασμένοι και συντηρημένοι κινητήρες αλλά και προπέλες.
Η AMS Aero είχε αποστείλει εξώδικο τον Νοέμβριο του 2023 στην διοίκηση της
ΕΑΒ, θέτοντας την τελευταία προ των ευθυνών της για τις καθυστερήσεις από την
αδικαιολόγητη η στάση της στο πρόγραμμα. Η ιδιωτική εταιρεία εργαζόταν με
15μελή ομάδα έμπειρων τεχνικών αλλά τώρα αυτή αποχωρεί και θα κληθεί να
αναλάβει την ευθύνη το προσωπικό της ΕΑΒ που είναι και λιγότερο αριθμητικά
αλλά και χωρίς το ίδιο επίπεδο γνώσεων και εμπειρίας. Εκτιμάται ότι πλέον η
ΕΑΒ θα μετατοπίσει την δραστηριότητα του προσωπικού της στο “742”,
προσπαθώντας να το ολοκληρώσει ώστε να καλύψει μέρος των υποχρεώσεών της
έναντι της Πολεμικής Αεροπορίας.
Με άγνωστη την εξέλιξη των πραγμάτων από εδώ και πέρα, παρά την προ μηνών
αντικατάσταση διοικήσεως στην ΕΑΒ, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν υπήρξε
ουσιώδης αλλαγή ως προς την ασυνεπή συνεργασία με την AMS Aero. Αναμένεται
λοιπόν με ενδιαφέρον να διαπιστωθεί η στάση του αρμοδίου ΥΕΘΑ Νίκου Δένδια, σε
επίπεδο αποφάσεων.