Φρεγάτες: Έχασαν κρίσιμα έγγραφα από το αυστραλιανό πρόγραμμα για την αγορά 9 βρετανικών Type 26 – Τις πρότειναν και στην Ελλάδα



Φρεγάτες: Έχασαν κρίσιμα έγγραφα Αυστραλοί βουλευτές που συμμετείχαν στο αυστραλιανό πρόγραμμα για την αγορά 9 βρετανικών Type 26, οι οποίες ήταν υποψήφιες και για την Ελλάδα.

«Μετά τα υποβρύχια, είναι τώρα η σειρά του προγράμματος που στοχεύει στην παραγωγή 9 φρεγατών κλάσης Type 26 Hunter για το Βασιλικό Ναυτικό της Αυστραλίας να απειληθεί», σημειώνει το γαλλικό meta-defense.fr.

Σε… μπελάδες φαίνεται πως μπαίνει η κυβέρνηση του Άντονι Αλμπανέζε, του Αυστραλού πρωθυπουργού, αναφορικά με τα αμυντικά προγράμματα που τρέχουν για τη χώρα.

Τον Ιούλιο του 2018 , οι αυστραλιανές αρχές ανακοίνωσαν ότι επέλεγαν το μοντέλο Type 26 από τη βρετανική BAe Systems για να αποτελέσει τη μελλοντική ραχοκοκαλιά του στόλου των φρεγατών της.

Η βρετανική πρόταση υπερίσχυσε της ισπανικής Navantia με την F-5000 που προέρχεται από το F-100 που χρησιμοποιήθηκε ήδη ως βάση για τα αυστραλιανά αντιτορπιλικά κλάσης Hobart καθώς και της ιταλικης Fincantieri, που ήταν μία εξέλιξη ων FREMM (σ.σ. επιλέχτηκαν από το Ναυτικό των ΗΠΑ).

Φρεγάτες: Έχασαν κρίσιμα έγγραφα από το αυστραλιανό πρόγραμμα για την αγορά 9 βρετανικών Type 26 – Της πρότειναν και στην Ελλάδα
Σε αντίθεση με τις δύο ευρωπαϊκές φρεγάτες, η Type 26 υπήρχε μόνο στα χαρτιά.

Η ναυπήγηση της πρώτης βρετανικής μονάδας της κλάσης City, του HMS Glasgow, είχε ξεκινήσει μόλις ένα χρόνο νωρίτερα, αν και το πλοίο καθελκύστηκε τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Νοέμβριο του 2022.

Το πρόγραμμα γνώρισε πολλά Stop&Go, εν μέρει λόγω έλλειψης ωριμότητας του βρετανικού σχεδιασμού. Με την πάροδο του χρόνου, ο σχεδιασμός του πλοίου εξελίχθηκε, μεγάλωσε σε βάρος, αλλοιώνοντας τις ναυτικές του επιδόσεις ενώ αυξήθηκαν οι καθυστερήσεις και το κόστος.

Στην πορεία διαπιστώθηκε πως ανώτεροι Αυστραλοί αξιωματούχοι δεν μπόρεσαν να παράσχουν τα έγγραφα που οδήγησαν τις αποφάσεις και τις διαιτησίες τους, ισχυριζόμενοι ότι δεν τα κράτησαν.

«Πράγμα που δύσκολα είναι αποδεκτό για ένα πρόγραμμα που υπερβαίνει τα 46 δισεκατομμύρια δολάρια της Αυστραλίας», αναφέρεται στο δημοσίευμα.