Κινητικότητα παρατηρείται στο Πολεμικό Ναυτικό ως προς την επαναφορά του
ζητήματος προμήθειας μεταχειρισμένων πλοίων. Το ζήτημα επανάφερε το ΓΕΕΘΑ και
η ηγεσία του, η οποία έδωσε «οδηγίες» και «κατευθύνσεις» προς το ΓΕΝ και τον
Αρχηγό ΓΕΝ να ξανά διερευνηθούν όλες οι διαθέσιμες επιλογές μεταχειρισμένων
πλοίων στην ευρωπαϊκή και αμερικανική αγορά.
Είναι γεγονός πως το ΠΝ τα προηγούμενα έτη είχε διερευνήσει πολλές επιλογές
αλλά ουδεμία αξιόλογη είχε βρεθεί με άμεσο ορίζοντα απόκτησης. Τελικώς το ΠΝ
είχε καταλήξει πως η βέλτιστη επιλογή ήταν η απόκτηση τεσσάρων φρεγατών με
ενισχυμένες δυνατότητες αεράμυνας περιοχής (ως εκ τούτου εισηγήθηκε την
απόκτηση των FDI HN), τη πρόσκτηση τεσσάρων κορβετών γενικών καθηκόντων που
θα συμπληρώσουν τις FDI HN και τέλος τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των
τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ 200 ΗΝ. Στόχος η διατήρηση κατ’ ελάχιστο 12
κύριων και συνάμα σύγχρονων μονάδων κρούσης με ιδανικό στόχο τις 16 και πιο
ρεαλιστικό τις 14.
Τις προηγούμενες όμως εβδομάδες παρατηρήθηκε μια κινητικότητα μεταξύ ΓΕΕΘΑ
και ΓΕΝ με στόχο την επαναφορά του προγράμματος απόκτησης μεταχειρισμένων
πλοίων με πρόσχημα τις οροφές πλοίων. Ρεαλιστικά η μοναδική περίπτωση
μεταχειρισμένων πλοίων είναι η επιλογή των αμερικανικών LCS που το US Navy
επείγεται να αποσύρει για να απαλλαχθεί από ένα δυσθεώρητο όγκο προβλημάτων
και υψηλότατου κόστους κύκλου ζωής.
Από ορισμένους κύκλους που και στο παρελθόν είχαν ταχθεί υπέρ των LCS/ MMSC
προβάλλεται ως λύση μια τέτοια επιλογή. Διότι άλλες σχεδιάσεις
μεταχειρισμένων πλοίων στο άμεσο μέλλον δεν υπάρχουν. Η απειλή που καραδοκεί
είναι να οδηγούμε σε πρόγραμμα μεταχειρισμένων πλοίων και να εγκαταλειφθεί
το πρόγραμμα ναυπήγησης των νέων κορβετών ελέω έλλειψης οικονομικών πόρων.