Είναι γνωστό ότι η Τουρκία επιθυμεί να αναλάβει τον έλεγχο έρευνας-διάσωσης
ανατολικότερα του 25ου μεσημβρινού, μοιράζοντας το Αιγαίο στα δύο και
καθορίζοντας παράνομα εδώ και καιρό τομείς στην Διοίκηση ασφαλείας ακτών της
Οσοφός Ελληνικός λαός έχει πολλές μικρές εκφράσεις που έχουν όμως
ευρύτατη εφαρμογή λόγω του περιεχομένου τους, με μία από αυτές, να
είναι: "ο λύκος στην αντάρα χαίρεται", η οποία ταιριάζει απόλυτα στη
διαχρονική συμπεριφορά των Τούρκων έναντι της Ελλάδας, όταν αυτή βρίσκεται
σε μία ιδιότυπη κατάσταση, όπως είναι η σημερινή ημέρα διεξαγωγής των
Βουλευτικών εκλογών της.
Ενδεικτικός για τα παραπάνω, είναι ο τίτλος άρθρου του Τουρκικού
Κρατικού πρακτορείου ειδήσεων Anadolu, "Η Τουρκία σώζει 14 παράτυπους
μετανάστες που απωθήθηκαν από την Ελλάδα", κυριότερα σημεία του οποίου κατά
την εκτίμησή μας είναι τα ακόλουθα:
"Οι παράτυποι μετανάστες προέρχονται από την Υεμένη, το Σουδάν και την
Ερυθραία, λέει η Διοίκηση της Ακτοφυλακής
Η τουρκική ακτοφυλακή διέσωσε την Κυριακή 14 παράτυπους μετανάστες στο
Βόρειο Αιγαίο Πέλαγος που απωθήθηκαν παράνομα στα τουρκικά χωρικά ύδατα
από τις ελληνικές αρχές.
Ομάδες Διοίκησης Ομάδας Λιμενικού Σώματος Βορείου Αιγαίου διαπίστωσαν ότι
υπήρχαν παράτυποι μετανάστες σε σωσίβια σχεδία στα ανοιχτά του Αϊβατζίκ
του Τσανάκαλε.
Η ακτοφυλακή ανέφερε επίσης ότι οι μετανάστες ήταν από την Υεμένη, το
Σουδάν και την Ερυθραία.
Μετά τις απαραίτητες διαδικασίες, οι μετανάστες που οδηγήθηκαν στη στεριά
μεταφέρθηκαν στο Γραφείο Μετανάστευσης Αϊβατζίκ.
Σε ένα ξεχωριστό περιστατικό, 41 παράτυποι μετανάστες πιάστηκαν στο
κιβώτιο φορτίου ενός φορτηγού στη Μούγλα της Τουρκίας.
Οι αρχές συνέλαβαν και συνέλαβαν δύο άτομα ύποπτα για εμπλοκή σε
λαθρεμπόριο μεταναστών.
Η Τουρκία και οι παγκόσμιες οργανώσεις για τα δικαιώματα έχουν
επανειλημμένα καταδικάσει την παράνομη πρακτική της Ελλάδας να απωθεί
παράτυπους μετανάστες, λέγοντας ότι παραβιάζει τις ανθρωπιστικές αξίες και
το διεθνές δίκαιο θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές ευάλωτων μεταναστών,
συμπεριλαμβανομένων γυναικών και παιδιών.
Εκφράζονται φόβοι για εκατοντάδες μετανάστες νεκρούς από τη βύθιση ενός
σκάφους την περασμένη εβδομάδα στα ανοιχτά της νοτιοδυτικής Ελλάδας.
Ορισμένες μαρτυρίες υποδηλώνουν ότι το ατύχημα μπορεί να συνέβη όταν ένα
ελληνικό σκάφος προσπάθησε να ρυμουλκήσει το υπερφορτωμένο σκάφος
μεταναστών στα ιταλικά ύδατα.
Η Τουρκία ήταν βασικό σημείο διέλευσης για παράτυπους μετανάστες που
θέλουν να περάσουν στην Ευρώπη για να ξεκινήσουν νέες ζωές, ειδικά εκείνων
που φεύγουν από τον πόλεμο και τις διώξεις."
Ερωτήματα-Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα
Με βάση τα παραπάνω διερωτώμαστε, οι 14 παράτυποι μετανάστες που
υποτίθεται ότι διέσωσε η Τουρκική ακτοφυλακή στο Βόρειο Αιγαίο, σήμερα
και οι οποίοι τάχα απωθήθηκαν παράνομα στα τουρκικά χωρικά ύδατα από
τις ελληνικές αρχές, από πού ξεκίνησαν;
Από τις τουρκικές ακτές φυσικά.
Γιατί δεν εντοπίστηκαν από τις τουρκικές δυνάμεις ασφαλείας πριν την
επιβίβασή τους στη σωσίβια σχεδία;
Γιατί το τουρκικό λιμενικό δεν τους εντόπισε τα πρώτα μέτρα
της πορείας της σωσίβιας σχεδίας, πριν καν βγούν από τα τουρκικά
χωρικά ύδατα;
Γιατί το περιστατικό έγινε σήμερα Κυριακή ημέρα τελέσεως των Βουλευτικών
εκλογών στην Ελλάδα;
Γιατί δολίως επιχειρείται συκοφάντηση της Ελλάδας για απώθηση των
μεταναστών πράγμα που δεν ισχύει;
Γιατί επιχειρείται τέλος συκοφάντηση της Ελλάδας και του Λιμενικού της για
το ναυάγιο στο νότιο Ιόνιο στα ανοιχτά της Πύλου, όταν σώθηκαν χάρη
στην παρέμαβασή μας δεκάδες μετανάστες;
Οι απαντήσεις είναι γνωστές σε όλους μας σε Ελλάδα και Ευρώπη.
Οι τουρκικές επιδιώξεις για διχοτόμηση του Αιγαίου για έρευνα και διάσωση
Είναι επίσης γνωστό ότι η Τουρκία επιθυμεί να αναλάβει τον έλεγχο
έρευνας-διάσωσης ανατολικότερα του 25ου μεσημβρινού, μοιράζοντας το Αιγαίο
στα δύο και καθορίζοντας παράνομα εδώ και καιρό τομείς στην Διοίκηση
ασφαλείας ακτών της.
Για τον λόγο αυτό επιχειρεί συνεχώς να συκοφανεί την χώρα μας και το
λιμενικό της.
Οι τομείς των αρμοδιοτήτων της τουρκικής Διοίκησης ασφαλείας ακτών είναι
πολλοί με σπουδαιότερους αυτούς της παράνομης μετανάστευσης, της
έρευνας-διάσωσης και της διαφύλαξης και παροχής ασφαλείας στις ακτές τα
τουρκικά χωρικά ύδατα και την ΑΟΖ.
Συγκεκριμένα η αυθαίρετη-παράνομη "τουρκική όριος γραμμή" ευθύνης
για θέματα έρευνας και διάσωσης σε σχέση με την Ελλάδα, ξεκινάει από το
Δέλτα του έβρου ποταμού, διέρχεται μεταξύ Ν. Θάσου και Ν.Σαμοθράκης,
μεταξύ Ν. Λήμνου και Αγίου όρους, εφάπτεται σχεδόν με τις ανατολικές ακτές
της Σκύρου, της Μυκόνου, της Αστυπάλαιας, μεταξύ Ν.Καρπάθου και Ν. Ρόδου,
στέφεται στη συνέχεια ανατολικά μέχρι Ν. Κύπρο στα κατεχόμενα, για να
καταλήξει μέσω Αμμοχώστου στην Αλεξανδρέττα.
Ειδικότερα και αυτό ίσως είναι "προφητικό" για τις περαιτέρω εξελίξεις
αναφορικά με τη διευθέτηση της ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας και Κύπρου, η
περιοχή ευθύνης της Διοίκησης ασφαλείας ακτών της Τουρκίας, περιλαμβάνει
τη θαλάσσια περιοχή ΝΑ της Ν. Ρόδου και ανατολικά της Ν. Καρπάθου και στη
συνέχεια συνεχίζει έως τα κατεχόμενα της Ν. Κύπρου ακολουθώντας παράλληλη
πορεία με τις τουρκικές ακτές.
Η συγκρότηση της Τουρκικής Διοίκησης Ασφαλείας ακτών
Για την εκπλήρωση της αποστολής της έχει στη διάθεσή της κορβέτες, πλοία
πολλαπλών αποστολών, σκάφη διαφόρων τύπων, ελικόπτερα, αεροσκάφη, UAV και
κινητά ραντάρ.
Το προσωπικό της είναι 6500 συνολικά, (επαγγελματικό στρατιωτικό
προσωπικό-προσωπικό θητείας-πολιτικό προσωπικό).
Περιλαμβάνει 7 Διοικήσεις οι οποίες είναι:
1.Διοίκηση περιοχής Μαύρης θάλασσας με έδρα τη Σαμψούντα
2.Διοίκηση περιοχής Μαρμαρά και Στενών Ελλησπόντου με έδρα την
Κω/πολη και με νότιο όριο τον Άγιο Ευστράτιο
3.Διοίκηση περιοχής Αιγαίου θαλάσσης με έδρα τη Σμύρνη και περιοχή
ευθύνης, βορείως Ν. Λέσβου και νοτίως Αγίου Ευστρατίου, Δυτικά τις
ανατολικές ακτές Ν.Σκύρου, Ν. Μυκόνου, Ν. Αστυπάλαιας, μεταξύ Ν.Ρόδου και
Ν.Καρπάθου και Ανατολικά γραμμή μεταξύ Φετχιγιέ και Ν.Ρώ
4.Διοίκηση περιοχής Μεσογείου θαλάσσης με έδρα τη Μερσίνα και περιοχή
ευθύνης από Ν.Ρώ και ανατολικότερα
5.Διοίκηση εκπαιδεύσεως με έδρα την Αττάλεια
6.Διοίκηση κέντρου ανεφοδιασμού με έδρα την Κων/πολη
7.Διοίκηση Αεροπορίας ασφαλείας ακτών με έδρα τη Σμύρνη
Η περιγραφή που έκανα είναι λεπτομερειακή και καταδεικνύει ότι αναφορικά
με το Σύμπλεγμα του Καστελορίζου (με κυριότερα νησιά τη Ρώ, Καστελόριζο,
Μεγίστη) είναι υπεύθυνη η Διοίκηση περιοχής Μεσογείου θαλάσσης, ενώ για τη
θαλάσσια περιοχή Ανατολικά και νότια της Ρόδου η Διοίκηση περιοχής
Αιγαίου.
Συνεπώς η θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ν. Ρόδου και Συμπλέγματος Καστελορίζου
είναι ιδιαίτερα "φορτωμένη" από πλευράς μέσων της Τουρκικής Διοίκησης
Ασφάλειας ακτών.
Τέλος στην περιοχή του Αιγαίου βρίσκονται το Συγκρότημα Αεροπορίας
Ασφαλείας ακτών της Αττάλειας, 3 ομάδες ειδικών επιχειρήσεων ακτών
(Κων/πολης, Σμύρνης, Μερσίνας) και 8 Συγκροτήματα (Κων/πολης,
Bursa,Canakkale,Αϊβαλί, Σμύρνης, Mugla, Antalya, Μερσίνας).