Δεν έχουν κρίσιμα συστήματα οι Τούρκοι και ελοχεύει ο κίνδυνος να
κατασκευαστεί υποβαθμισμένο τουρκικό υποβρύχιο σε σχέση με τα αντίστοιχα
ελληνικά
Η ολοκλήρωση της κατασκευής του τουρκικού υποβρυχίου Hızır Reis ( κλάση
Type-214), το οποίο αρχικά είχε προγραμματιστεί να εισέλθει στην δεξαμενή το
2021, και μεταφέρθηκε για το 2022 για...... διάφορους λόγους αναφέρει τουρκικό
ΜΜΕ, αλλά η πάσα αλήθεια είναι ότι όλα κυριολεκτικά..ευρίσκονται στον αέρα
αφού οι Τούρκοι δεν έχουν λάβει την μεταφορά τεχνογνωσίας για το πύργο του
υποβρυχίου από τους Γερμανούς, ούτε τα συστήματα εκτόξευσης πυραύλων όπως
απαιτούν.
Έτερο τουρκικό ΜΜΕ, αναφέρει αόριστα ότι το υποβρύχιο TCG PİRİREİS, του οποίου
οι δραστηριότητες εξοπλισμού συνεχίζονται στο ναυπηγείο Gölcük στο πλαίσιο του
σχεδίου New Type Submarine Project, θα τεθεί σε λειτουργία τον Δεκέμβριο
του 2022, πράγμα αδύνατο, όσον αφορά τις τουρκικές πραγματικές
απαιτήσεις.
Πρόκειται για στάχτη στα μάτια των Τούρκων πολιτών και της διεθνής κοινής
γνώμης.
Με δεδομένη την αρνητική στάση της γερμανικής κυβέρνησης προς την Τουρκία,
για την μεταφορά εξελιγμένης τεχνογνωσίας και την απαίτηση προμήθειας
συστήματος εκτόξευσης πυραύλων τύπου Κρουζ, δύο είναι οι επιλογές των
Τούρκων:
Α. Να περατώσουν όπως -όπως την κατασκευή του TCG PİRİREİS με ότι
διαθέτουν, πράγμα που σημαίνει υποβάθμιση των δυνατοτήτων του σε σχέση με τα
ελληνικά υποβρύχια Type-214.
Β. Να συνεργαστούν με Ρώσους και Κινέζους, (κάτι θεωρητικά ανέφικτο λόγω
γερμανικής προέλευσης συστημάτων του υποβρυχίου), για να αποσπάσουν
τεχνολογία και συστήματα εκτόξευσης πυραύλων.
Οι Τούρκοι προσπαθούν να τοποθετήσουν συστήματα εκτόξευσης πυραύλων, όπως ο
ATMACA για παράδειγμα, και έχουν “σκοντάψει” σε ανυπέρβλητα τεχνικά αμιγώς
προβλήματα.
Επίσης, είναι αλήθεια ότι σημαντικός τεχνικός εξοπλισμός παρουσιάζει
καθυστερήσεις, ενώ υπάρχουν καθυστερήσεις με τις κυψέλες καυσίμου, και τα
συστήματα πρόωσης (Air Independent Propulsion System-AIP).
Ο γερμανικός κολοσσός HDW, ο οποίος κατασκευάζει τα μοναδικό κόσμο υποβρύχια
Type-214, και την τουρκική παραλλαγή του Reis, δεν επιθυμεί να αποκτήσει η
Τουρκία την ικανότητα να κατασκευάζει δικά της υποβρύχια, αφού θα χάσει την
αγορά σε πολλές χώρες του αραβικού κόσμου και στην Μεσόγειο.
Σε κάθε περίπτωση το όλο πρόγραμμα έχει βαλτώσει και η τουρκική αμυντική
βιομηχανία είναι σε απόγνωση όπως όλα δείχνουν.
Πρόσφατα ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών Ν. Δένδιας επισήμανε το θέμα των
υποβρυχίων προς την Γερμανίδα ΥΠΕΞ.
Σημείωσε πως η ελληνική θέση είναι σαφής: «Τα υποβρύχια αυτά κινδυνεύουν να
αλλάξουν την ισορροπία δυνάμεων». Υπενθύμισε δε πως η Τουρκία παρότι μέλος
του ΝΑΤΟ απειλεί την Ελλάδα με πόλεμο, παραβιάζει την κυριαρχία και τα
κυριαρχικά της δικαιώματα, κατέχει παράνομα έδαφος κράτους μέλους ΕΕ, της
Κύπρου".
Ανέφερε δε πως η Ελλάδα έχει τα ίδια υποβρύχια, αλλά δεν απειλεί τους
γείτονές της και δεν είναι αναθεωρητική δύναμη.
Τα υποβρύχια που κατασκευάζουν οι Τούρκοι, τα πολεμικά τους πλοία και όλα
τους τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, προορίζονται για να δημιουργήσουν
μια τεράστια περιοχή άρνησης πρόσβασης των ελληνικών δυνάμεων, με το όνομα
“Γαλάζια Πατρίδα”, και αυτό τόσο η Ελλάδα, όσο και η δύση για τα δικά της
συμφέροντα δε θα τους επιτρέψουν ποτέ πλέον με δεδομένη την κρίση στην
Ουκρανία που ήδη αρχίζει και απλώνεται.