Ο παλιός φράχτης ανακατασκευάστηκε. Αποτελείται από ισχυρό μεταλλικό
κιγκλίδωμα (χάλυβα) 5 μέτρων, και τοποθετήθηκαν κάμερες τελευταίας
τεχνολογίας.
«Η Ελλάδα δεν είναι ξέφραγο αμπέλι αλλά και η Τουρκία δεν είναι εμπόλεμη
ζώνη», δήλωσε ο υπουργός Μετανάστευσης Νότης Μηταράκης, ανακοινώνοντας
επέκταση του φράχτη στονΈβρο. Η σχετική μελέτη ολοκληρώνεται, ώστε να
προκηρυχθεί διαγωνισμός και σύμφωνα με πληροφορίες ο φράχτης αναμένεται να
φτάνει μέχρι και την περιοχή του Σουφλίου.
Όσον αφορά το ήδη υπάρχον κομμάτι του φράχτη, καλύπτει μέχρι τώρα 37,5
χιλιόμετρα, από τα συνολικά 190 της ελληνικής μεθορίου.
Εκτείνεται κατά μήκος των ελληνοτουρκικών συνόρων στις Καστανιές (12,5χλμ) ,
αλλά και στις Φέρες.
Ο παλιός φράχτης ανακατασκευάστηκε. Αποτελείται από ισχυρό μεταλλικό
κιγκλίδωμα (χάλυβα) 5 μέτρων, και τοποθετήθηκαν κάμερες τελευταίας
τεχνολογίας.
Τα υπόλοιπα χιλιόμετρα επιτηρούνται από σύστημα καμερών που δίνουν εικόνα στα
κέντρα επιχειρήσεων στον Έβρο, ενώ Ειδικές ομάδες συνοριοφυλάκων χρησιμοποιούν
και ντρόουν σε δύσκολα σημείο για να εντοπίσουν μετανάστες και
διακινητές.
«Επειδή η παλιά τακτική που περνάμε τον Έβρο και φτάνουμε στα νησιά του
Αιγαίου, δεν αποδίδει πλέον για τους λαθροδιακινητές που χάρη στον
φράκτη στον Έβρο, την Ελληνική Αστυνομία αλλά και την εξαιρετική δουλειά που
κάνει το λιμενικό στην θάλασσα, έχουν προσπαθήσει να δημιουργήσουν δύο νέους
δρόμους, δήλωσε ο Νότης Μηταράκης.
Οι περιπολίες των συνοριοφυλάκων και του Στρατού ενισχύονται καθώς είναι πλέον
γνωστές οι απόπειρες των διακινητών:
από Τουρκία –> Βουλγαρία –> Ορεινό Όγκο Ροδόπης –> Κομοτηνή
Άλλη διαδρομή είναι μέσα, από Βουλγαρία –> Σκόπια –> Ειδομένη
Ενώ όσον αφορά διακίνηση Ινδών μεταναστών, φτάνουν αεροπορικώς μέσα Σερβίας
–> στα Βαλκάνια και από εκεί μέσω της Ελληνοσκοπιανής ή της ελληνοαλαβνικής
μεθορίου, κινούνται προς την Ελλάδα.
«Πλέον τα κυκλώματα έχουν γίνει αδίστακτα, τον τελευταίο χρόνο πλέον δεν
σταματάνε στα αστυνομικά μπλόκα, ακόμα και αν τους ακολουθούμε», δήλωσε ο
Πρόεδρος Συνοριοφυλάκων Ελλάδας Παναγιώτης Χαρέλας.
Εναλλακτικές διαδρομές μέσω θαλάσσης, θεωρούνται οι εξής:
Aπό το λιμάνι της Μαρμαρίδας απέναντι από την Ρόδο , επιχειρούν να περάσουν
νότια της Κρήτης (χαρακτηρίζεται επικίνδυνο ταξίδι) αλλά κυρίως
βόρεια του νησιού με προορισμό την Ιταλία
Από το λιμάνι της Αλικαρνασσού (Μπόντρουμ) –> απέναντι από την Κω και πάλι
μέσω Κρήτης επιχειρούν να φτάσουν στην Ιταλία
Είτε περνούν από Σάμο – Λέσβο – Χίο με κατεύθυνση κυκλαδίτικα νησιά
προκειμένου να εκμεταλλευτούν την παρουσία των δεκάδων ιστιοφόρων και να μην
γίνουν αντιληπτοί
Στο μεταξύ, η απόφαση για οριστικό κλείσιμο της δομής φιλοξενιας του
Ελαιώνα προκάλεσε ένταση με μετανάστες και αλληλέγγυους. Εχουν ήδη γίνει 6
συλλήψεις.
Στην δομή, η οποία λειτουργεί επί 7 συνεχόμενα χρόνια, παραμένουν αυτή τη
στιγμή 650 άτομα, με προοπτική να αποχωρήσουν και αυτά εντός των προσεχών
εβδομάδων.