Ο Σύνδεσμος Αποφοίτων Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΑΣΜΥ) ενημερώνει ότι
κατέστη για πολλοστή φορά αποδέκτης πολλών παραπόνων, καθώς με τη διαμόρφωση
του ισχύοντος συνταξιοδοτικού πλαισίου από το 2016 και εντεύθεν, μεγάλος
αριθμός Αξιωματικών προερχόμενων από τη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών και εν
γένει το σώμα των Υπαξιωματικών, που είχαν αποστρατευθεί στο παρελθόν με
λιγότερα από 35 έτη συντάξιμης υπηρεσίας, δίχως να έχουν λάβει τον καταληκτικό
διοικητικό βαθμό, και κατ’ αντιστοιχία καταληκτικό μισθολογικό βαθμό, βρέθηκαν
να λαμβάνουν συντάξιμες αποδοχές μικρότερες από αυτές που στην πραγματικότητα
τους αναλογεί (εφόσον δεν προσμετράται πλέον η προσαύξηση 3/35 της σύνταξής,
έναντι αποδοχής λήψης μικρότερου μισθολογικού βαθμού), καθόσον δεν υφίσταται
ανάλογη πρόβλεψη στους Ν.4387/2016 και Ν.4670/2020, αναφορικά με τον τρόπο
υπολογισμού των συντάξιμων αποδοχών.
Στην πράξη οι παλαιότεροι συνάδελφοι που ενέπιπταν στις συγκεκριμένες
διατάξεις, εφόσον αποχωρούσαν από τις τάξεις των ΕΔ με λιγότερα από 35 έτη
υπηρεσίας, ελάμβαναν 3 επιπλέον συντάξιμα έτη υπηρεσίας (+3/35 ως προς την
αναπλήρωση), με «αντιστάθμισμα» τη συνταξιοδότησή τους με τον κατεχόμενο
διοικητικό και κατ’ επέκταση μισθολογικό βαθμό, παραιτούμενοι δηλαδή του
δικαιούμενου καταληκτικού διοικητικού και μισθολογικού βαθμού (εν ολίγοις
ελάμβαναν Βασικό Μισθό μικρότερο του δικαιούμενου). Η όλη διαδικασία γινόταν
μέσω του ΓΛΚ, το οποίο επέλεγε προσωποποιημένα τη συμφερότερη οικονομικά
επιλογή για κάθε συνάδελφο (a la carte χρήση ή μη των διατάξεων της παραγράφου
3 του άρθρου 42 του Π.Δ. 169/2007).
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω Ο ΣΑΣΜΥ απέστειλε έγγραφο προς τον καθ’ ύλην
αρμόδιο Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωστή Χατζηδάκη
προτείνοντας διευθέτηση του θέματος, προκειμένου να αρθεί η συντελεσθείσα
αδικία, αφού με το ισχύον σήμερα θεσμικό πλαίσιο έχει μεν καταργηθεί η θετική
πλευρά μιας παλαιότερης ρύθμισης (προσαύξηση ετών υπηρεσίας κατά 3/35), αλλά
συνεχίζει να εφαρμόζεται μονοδιάστατα και καταχρηστικά η αρνητική πτυχή
(μισθολογικός βαθμός χαμηλότερος του δικαιούμενου, βάσει του εργασιακού βίου).
Συγκεκριμμένα προτείνονται τα παρακάτω:
α. Τροποποίηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου (ασφαλιστικό σύστημα),
προκειμένου με τις κατάλληλες νομοτεχνικές ρυθμίσεις να επανέλθουν σε ισχύ οι
συγκεκριμένες ευεργετικές διατάξεις των (α) και (β) σχετικών, όπως ίσχυαν προ
της ψήφισης των (γ) και (ε) ομοίων, με την κατ’ εξαίρεση προσθήκη και
συνυπολογισμό επιπλέον 3 συντάξιμων ετών (σύμφωνα με τις προβλέψεις και τις
οριοθετήσεις του Ν.2084/1992) σε όσους/όσες έκαναν χρήση των εν λόγω ρυθμίσεων
στο παρελθόν και μέχρι εφαρμογής του (γ) σχετικού.
β. Επανυπολογισμός των συντάξεων όσων έκαναν στο παρελθόν και μέχρι το έτος
2016 χρήση των συγκεκριμένων ευεργετικών διατάξεων των (α) και (β) σχετικών,
λαμβανομένων όμως υπόψη των δικαιούμενων πραγματικών συντάξιμων ετών (χωρίς
την προσαύξηση των 3 ετών), σε συνδυασμό με τον μισθολογικό βαθμό αποστρατείας
που αναγράφεται στο φύλλο διακοπής μισθοδοσίας, ήτοι των συντάξιμων αποδοχών
που αναλογούν βάσει του δικαιούμενου καταληκτικού διοικητικού και μισθολογικού
βαθμού.
Η ως άνω προτεινόμενη διευθέτηση είναι απόλυτα αναγκαία για την άρση της
συντελεσθείσας αδικίας, αφού με το ισχύον σήμερα θεσμικό πλαίσιο έχει μεν
καταργηθεί η θετική πλευρά μιας παλαιότερης ρύθμισης (προσαύξηση ετών
υπηρεσίας κατά 3/35), αλλά συνεχίζει να εφαρμόζεται μονοδιάστατα και
καταχρηστικά η αρνητική πτυχή (μισθολογικός βαθμός χαμηλότερος του
δικαιούμενου, βάσει του εργασιακού βίου).