Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Κυριάκος
Βελόπουλος με θέμα «Ο στόλος των μεταγωγικών γηράσκει - Έσπασε ο ρηναίος
τροχός σε C-130», σας γνωρίζω τα ακόλουθα:
Κατά την τρέχουσα χρονική περίοδο, η υποστήριξη των μεταφορικών αεροσκαφών
(Α/Φ) της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) υλοποιείται μέσω των ακόλουθων
προγραμμάτων τεχνικής υποστήριξης:
Βασική Συμφωνία (ΒΑΣ) ΕΛ.ΔΗ. - ΕΑΒ ΑΕ: Αφορά στην Εργοστασιακή Συντήρηση
(ΕΣ) των μέσων της ΠΑ από την ΕΑΒ ΑΕ, πλην των Α/Φ C-27J.
FMS Case GR-D-KIW: Διακρατική Συμφωνία μεταξύ του ΥΠΕΘΑ και της Κυβέρνησης
των ΗΠΑ για την προμήθεια υλικών κοινής διαμόρφωσης των μέσων της ΠΑ, με αυτά
της Αμερικανικής Αεροπορίας (USAF).
FMS Case GR-D-GAR: Διακρατική Συμφωνία μεταξύ του ΥΠΕΘΑ και της Κυβέρνησης
των ΗΠΑ για την παροχή τεχνικής υποστήριξης στους αεροκινητήρες των Α/Φ C-130
της ΠΑ, μέσω του προγράμματος International Engine Management Program (ΙΕΜΡ),
τριετούς διάρκειας (2020-2023).
Για τη βελτίωση της διαθεσιμότητας, έχουν εκδηλωθεί ενέργειες για την
ενεργοποίηση των παρακάτω Υποπρογραμμάτων:
Διακρατική Συμφωνία με τις ΗΠΑ (FMS Case) για την Εν Συνεχεία Υποστήριξη
(Follow Οη Support - FOS) των Α/Φ C-130.
Διακρατική Συμφωνία με τις ΗΠΑ (FMS Case) για τη Συμμετοχή στο Πρόγραμμα
Technical Coordination Program (TCP) για την παροχή τεχνικών πληροφοριών και
υπηρεσιών για τη συντήρηση του Α/Φ C-130.
Προμήθεια και Επισκευή Υλικών AVIONICS AUP C-130 μέσω διεθνούς διαγωνισμού
από την ΓΔΑΕΕ.
Εν Συνεχεία Υποστήριξη - Follow On Support (FOS) Οπλικού Συστήματος (ΟΣ)
C-27J, με σκοπό την προμήθεια υλικών και υπηρεσιών για την υποστήριξη των εν
λόγω Α/Φ.
Εκτέλεση Εργοστασιακής Συντήρησης τεσσάρων (4) αεροκινητήρων των Α/Φ C-27
μέσω του φορέα NSPA.
Προμήθεια και επισκευή κρίσιμων υλικών C-27J, μέσω διεθνούς διαγωνισμού.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ